پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برج هارمونی
نوشته شده در یک شنبه 18 فروردين 1392
بازدید : 1658
نویسنده : MR ARC

 

هارمونی برج، پروژه ای است که بخشی از کسب و کار بین المللی Yongsan جدید منطقه (YIBD) توسعه در سئول، یاد، 21 قرن برج اداری پایدار است که 46 طبقه است.

این برج زیبا در سئول کره جنوبی ساخته شده است که دارای 46 طبقه می باشد . این بنا یک برج اداری عظیم می باشد که بخش بزرگی از کسب و کار بین المللی سئول را به خود اختصاص داده است .

 

   در طراحی این برج از فانوس کاغذی کره ای الهام گرفته شده است .طبیعی است که برای ایجاد یک برج به عنوان یک فانوس چند وجهی که مانند راهنمای هواپیما ها در شب ابه کار برده می شود  از شکل فانوس الهام بگیرند.(دقیقا شبیه یک چراغ دریایی)

 

این برج بسان یک مجسمه ماهرانه و هم راستا با بافت شهری خود را با شرایط شهر وفق داده است و با عابر پیاده که از کنار آن می گذرد ارتباط برقرار می کند .

این برج شامل باغ هایی منحصر به فرد در اطراف می باشد که موجب تهویه طبیعی و تنظیم هر چه بهتر شرایط محیطی در اطراف بنا و داخل آن می شود .

درختان و باغ ها در اطراف برج باعث کاهش دمای هوا در تابستان ها شده که این مورد نیز در تنظیم شرایط محیطی بسیار موثر است .

تم اصلی طراحی این بنا  پایداری شرایط محیطی و بهره وری از طبیعت می باشد که امروزه نیاز مبرم کلان شهر ها می باشد (با توجه به آلودگی های زندگی شهری)

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است داخل بنا با طبیعت بیرون ارتباطی پر رنگ و دقیق دارد .

اسکیس اولیه طرح :

 


:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , آسمان خراش , ,
:: برچسب‌ها: برج هارمونی , معماری , معمار ,



طرح های برتر پروژه فاز 2 برج میلاد
نوشته شده در جمعه 19 اسفند 1390
بازدید : 2407
نویسنده : MR ARC

عملیات اجرایی فاز دوم برج میلاد با انتخاب طرح برگزيده به زودی آغاز می‌شود. هیات داوران مسابقه بین المللی طراحی فاز دوم برج میلاد، پس از بررسی آثار ارائه شده از سوي ۳۱ شرکت معماری داخلی و بین المللی سه طرح برگزيده را مشخص كردند.

در مرحله نخست از میان ۳۱ اثر، هفت اثر را به عنوان آثار نهایی انتخاب کردند که از میان این هفت اثرنيز سه اثر به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب شدند.
زاها حدید معمار بین المللی، شرکت مشاورین عرصه و يك شرکت طراحی و معماری از کشور چین به ترتیب به عنوان طرح‌هاي اول تا سوم معرفی شدند.
اين آثار طي يك فراخوان بین المللی طراحی و معماری در خرداد ماه امسال به دفتر برج ميلاد ارائه شده بود.
لازم به ذکر است که هر سه اثر قابلیت اجرا شدن در فاز دوم برج میلاد را دارد، اما هم اکنون اجراکنندگان فاز دوم برج میلاد در حال مذاکره با سه نفر برنده نخست هستند تا در نهایت یکی از این سه اثر برای اجرای فاز دوم برج میلاد تهران انتخاب شود.
هم اکنون گروه کارشناسی در حال اتمام مطالعات و تجهیز کارگاه برای ساخت فاز دوم برج میلاد هستند.
فاز دوم برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری برج میلاد است.

سه طرح برتر پروژه فاز 2 برج میلاد

طرح اول: ظاها حدیدی



طرح دوم: مهندسین مشاور عرصه


طرح سوم: شرکت بیجینگ کانسترکشن


مقام چهارم : آقای علی اندجی گرمارود



مقام پنجم: مهندسین مشاور اثر



مقام ششم: مهندسین مشاور طرح و آمایش



مقام هفتم: مهندسین مشاور ابنیه نو اندیش



:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , سازه هاي عصر جدید , آسمان خراش , برج , ,
:: برچسب‌ها: طرح های برتر پروژه فاز 2 برج میلاد , معماری ,



آسمانخراش چرخنده در سوئد
نوشته شده در 11 شهريور 1389
بازدید : 1885
نویسنده : MR ARC

 

شهر مل مو در کشور سوئد از جمله شهرهایی است که برنامه های توسعه بسیار دقیقی در آن اجرا شده است. به طوری که پس از بررسی های فراوان و دقیقی که به وسیله معماران و شهرسازان اروپایی صورت گرفت، برج Turning Torso (دومین برج بلند قاره اروپا) توسط «سانتیاگو کالاتروا» معمار برجسته اسپانیایی طراحی شد و ساخت آن پس از سه سال در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی به پایان رسید.

با آغاز پروژه ساخت برج ۵۵ طبقه TurningTorso، سوئدی ها به ویژه مردم شهر مل مو بی صبرانه منتظر افتتاح و آغاز به کار این برج ۱۹۵ متری بودند. این برج بلندترین ساختمان مسکونی کشور سوئد است که در راستای طرحWest Harbour سوئد ساخته شد. این برج با الهام از حرکات طبیعی بدن انسان توسط کالاتروا، ابتدا در قالب یک مجسمه سنگی و سپس در قالب یک معماری hi-tech (تکنولوژی سطح بالا) طراحی شد و اکنون نیز همخوانی کاملی با بافت جدید اطراف خود دارد.


سانتیاگو کالاتروا نقاش، مجسمه ساز و مهندس معمار زبردستی در طراحی ساختمان است که دوراندیشی او در پیش بینی سیستم سازه برج ها، مهمترین عامل موفقیت او است.
این برج از ۹ مکعب ۵ طبقه تشکیل شد که این ۹ مکعب با نود درجه چرخش،
نمای منحصر به فردی را ایجاد کرده است. مکعب اول و دوم مخصوص دفاتر اداری- تجاری و بقیه مکعب ها مخصوص واحدهای مسکونی است که البته سالن های ورزشی، استخر، جکوزی و تالارهای پذیرایی هم جزء آنها است. طرح استثنایی این برج تاکنون دو جایزه ویژه بهترین طرح معماری برج های مسکونی و یک جایزه بهترین طرح سازه بتنی را تصاحب کرده است. از آنجایی که این برج یکی از ساختمان های معروف جهان است، می بایست امکانات رفاهی مناسبی را هم در اختیار ساکنان خود قرار دهد؛ چرا که اجاره ۵ هزار یورو به ازای هر متر مربع یک واحد مسکونی یا تجاری این برج امکانات خاصی را هم می طلبد.

 


:: موضوعات مرتبط: سازه و بنا , آسمان خراش , ,
:: برچسب‌ها: معمار , معماری ,



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد